Managementul Agenților de Teren

Managementul Agenților de Teren

Agenții de vânzări de teren fac vizite la clienți. Agenții introduc în MixCRM vizitele ca Leaduri nou și apoi le transferă pe Flux, de exemplu:
Agent Vânzări de Teren Ofertă / Reofertare Contract Livrare Suport Tehnic.
Top managementul are acces la raportul de activitate în timp real: Ce oferte a făcut agentul de teren, câte vizite și la ce date, ce vânzări a finalizat, cât timp a durat de la vizită până la contract.
Data: 17 August 2024

Managementul Agenților de Teren

Exemplu de situație:

Agenții de teren vizitează prospecții (clienții potențiali).
Acești prospecți pot fi pregătiți dinainte prin crearea unui profil în MixCRM (dacă agentul de teren face cercetarea pieței din timp), sau pot fi introduși și direct de pe teren (de exemplu, dacă un agent identifică un client cu potențial sau un alt client vrea să i-l prezinte unui prieten interesat).
MixCRM permite operarea extrem de simplă de pe Telefon, inclusiv cu preluarea Coordonatelor GPS.
Agenții de teren pot opera astfel doar de pe telefon, extrem de rapid și simplu.

Leadurile agenților sunt alocate implicit lor, dar pot fi transmise pe flux și la altcineva - de exemplu la un manager de vânzări, mai experimentat.

Cazul de flux ideal: Clientul este interesat, caz în care agentul de vânzări de teren va face și va încărca în MixCRM o ofertă (inclusiv refacerea ofertei cu istoricul ofertelor), apoi urmează contractul, livrarea, instalarea, se va oferi suport tehnic.

Supervizorul de vânzări poate vedea în timp real ce a ofertat agentul de teren.

În acest caz ideal, Leadul se va transmite de la un Operator la altul cu toate datele deja culese de la operatorii anteriori și fiecare va adăuga specialitatea lui: Tehnicul poate face măsurători, Instalatorii se pot deplasa la client și montează/rezolvă probleme (și fac poze la final), etc.
În alte cazuri, Fluxul se poate încheia mai rapid, de exemplu dacă datele de contact ale clientului nu sunt valide sau dacă clientul nu răspunde a telefon, etc.

De reținut:
Toate vizitele sau cererile adresate agenților de teren vor deveni leaduri(cereri) în MixCRM
Fiecare Agent de vânzare va avea un cont și va putea contacta clienții
Pentru fiecare client, Agentul va suna, va prelua toate datele necesare și îl va transmite mai departe pe Flux, la persoanele responsabile

Avantaje:
Orice Lead va fi prelucrat de la început la sfârșit într-un flux logic.
Leadul va fi disponibil doar persoanei care se ocupă la un moment dat pentru a îl opera și a îl transmite mai departe. Astfel se eliberează timp și fiecare angajat se poate concentra doar pe activitatea sa principală, fără a trebui să răspundă la întrebări inutile de la colegi.
Toate informațiile culese de oricare operator sunt disponbile la un moment dat (text, fotografii, contracte, oferte, documente, etc), de aceea se reduce dramatic corespondența internă pentru a lămuri diferite aspecte legate de un client.
Top managementul poate vedea în orice moment rapoarte în timp real, cu toate cazurile/clienții, în diferite etape ale fluxului. Nu mai sunt necesare rapoarte saptămânale sau lunare, totul este în timp real.
Exemple de Rapoarte în timp real: Știți precis ce oferte sunt în piață (câte, valoare), de cât timp, timpul mediu de răspuns la o cerere, ce vânzări s-au făcut (produse/servicii, valoare), câte cereri de suport tehnic au apărut, în ce domenii.

Multe procese din flux pot fi automatizate (de exemplu clientul rămâne într-un anumit status până când se validează o plată cu cardul, caz în care automat este mutat pe flux mai departe, la departamentul potrivit).

Notificări: Atât operatorii, precum și clienții pot primi notificări prin SMS sau email când cazul înaintează pe Flux. De exemplu: Agentul poate primi SMS că a apărut o solicitare nouă (pentru a suna clientul cât mai rapid) sau Clientul poate primi automat un SMS că marfa a plecat către el sau că un caz de service a fost finalizat.

Note: Cererile din site sunt doar una dintre sursele de clienți. Alte surse pot fi Mesaje pe WhatsApp, Telefoane direct la firmă - iar aceste sirse pot intra toate în același Bazin Comun din care se pot aloca către agenți fie manual, fie automat, după niște reguli bine stabilite